Altros tekniska service

Altro technical services

Altros tekniska serviceteam finns till för din skull, var du än befinner dig i världen. Medarbetarna har djup kunskap om grundtekniken och om alla tänkbara frågor som kan uppstå. De kan föreslå lösningar och upplysa om olika installationsmetoder. Oavsett om du är entreprenör, arkitekt, inredare eller slutanvändare, så tveka inte att höra av dig om du behöver råd.

Platsbesök och provytor

Vi ordnar så att du kan få se produkten på plats med egna ögon, helst på ett ställe där den funnits ett tag och som påminner om miljön du har i åtanke. Vid behov, om inte annat för att övertyga oss själva om att vår produkt är rätt val och uppfyller alla dina krav, låter vi dig gärna testa med en mindre provyta till en början.

Underhåll och kundservice

Din Altrorepresentant kan ge dig information om rengöring och underhåll så att du kan vara säker på att bli mer än nöjd under hela installationens livslängd. Hör gärna av dig om du vill veta mer.

“När vi fick höra talas om fördelarna med Altro Whiterock kändes det som att det var rätt produkt för oss därför att den är hygienisk och lättstädad. Det är ytterst viktigt att hålla god hygien i ett kök där det förekommer fett och oljestänk som har lätt för att fastna på väggarna. Det krävs noggrann rengöring för att uppfylla de höga hygienkraven.”

Victor Olsson, projektledare på Väckelsångskolan.

"Hygien är en förutsättning för säkerhet. Om inte golvet är lättstädat blir det en oljig yta kvar som gör det mindre säkert att gå på. Därför är det viktigt att golvet är lätt att rengöra. Det faktum att vi valt samma golv igen efter två år på annan, mindre yta är ett stort erkännande av Altro."

Tommy Johansson, fastighetsansvarig på Gekås i Ullared.

Kundcenter

Vi har kundcentra över hela världen för att kunna ge dig service och support, hjälpa till att formulera och tillgodose dina behov och se till att arbetet flyter smidigt. Vår personal har mångsidig utbildning och kan hjälpa till med allt från tekniska frågor till varuprover. De är aldrig längre bort än ett telefonsamtal eller ett emejl.

Kundcentrets arbetslag har till uppgift att hjälpa dig att få just den lösning du behöver så fort som möjligt. Alla förfrågningar om varuprover behandlas samma dag som de görs, och vi kontrollerar noggrant våra lager och leveranser så att du om möjligt får den produkt du behöver när du behöver den.

"Man kan lita på Altro, vi har samarbetat med företaget i många år. Dessutom kan Altro komma med värdefulla expertråd om de senaste brandsäkerhetsreglerna och om hållbara golv."

Werner Benz, teknisk inredare åt SSB.

“Att vi har dedikerade team i vårt kundcenter innebär att varje kund som kontaktar oss eller blir kontaktad av oss får tala med en specialist, det vill säga just den person som kan hjälpa dem snabbt och effektivt. Personal som arbetar inom olika områden sitter ändå tillsammans och arbetar nära varandra, vilket gör att de alltid har uppdaterad information och enhetliga rutiner. Det gör stor skillnad för att kunderna ska få en riktigt bra upplevelse.”

Richard Kahn, VD på Altro Ltd skolorna.

Utbildning

Det går inte att nog understryka hur viktigt det är att våra produkter installeras rätt. Därför arrangerar vi internationella kurser för att utbilda ett nätverk av yrkesinstallatörer i den senaste tekniken och som ett sätt att sprida vår kunskap. Vi rekommenderar alltid att du anlitar en Altroutbildad montör.

“Vi låter alla våra medarbetare genomgå Altros utbildningsprogram,. Det är en bra början för att ge dem rätt kunskaper och tillfälle att se hur jobbet bör göras.”

Justin Dorling, säljchef på MGD i Storbritannien

Vi genomför även utbildning i professionell fortsättningsutveckling för våra kunder för att ge dem kunskap om företagsutveckling. De kurserna omfattar halka och fall plus demensinformation. Klicka här för mer information