Altros försäkran om kundnöjdhet är ett unikt uttryck för vårt engagemang för dig. Vår strävan är att vara en högpresterande tillverkare och leverantör av golv och väggar inom alla aspekter av leverans, service och support. Altro är en partner som tillför värde och tar det totala ägandet från idé till färdigställande.
"Altro var verkligen ett stöd under hela projektet. Vi kände att vi var i trygga händer. Vi behövde inte oroa oss för några problem. Altro var alltid där, angelägna om att hjälpa till att lösa saker och ting."
Penny Bayliss-Robbins, Artcare Team, Salisbury distriktssjukhus, Storbritannien
Nedan följer några av de sätt på vilka Altro-försäkran verkar för dig...
Sinnesro
Etablerad sedan mer än 95 år
Global, ledande, pålitlig tillverkare
Över 50 års erfarenhet av golv och över 30 år av väggbeklädnader
Våra produkter är testade efter brittiska, europeiska, amerikanska, australiensiska och nya zeeländska standarder
BS EN ISO 9001:2008-kompatibel
Branschledande med generösa garantier utan krångel
Vi lyssnar på dina önskemål och idéer om nya lösningar
Kostnadsoptimering: för livscykelkostnader, besök xxx
Teknisk support
Global teknisk service
Leverantörer av expertlösningar och information
Specialister på underlag och installation
Support till dig från första förfrågan till slutet av din produkts livslängd
Utbildning, internt och på plats, för att främja bästa praxis
Detaljerade installationsanvisningar
Besök för att se en produkt på plats
Testområden för att säkerställa att en produkt uppfyller dina behov
"Alla medlemmar i vår personal genomgår Altro-utbildning. Det är en god utgångspunkt för deltagarna att få rätt kunskap och möjlighet att se hur saker och ting ska göras."
Justin Dorling, försäljningschef, MGD, Storbritannien
Stöd och vägledning för livet
Välutbildade Altrokonsulter finns över hela världen
Endast en kontaktperson, vilket sparar tid och besvär
Teknisk-, produkt- och marknadskunskap
Sakkunnig vägledning om hur du definierar, installerar och underhåller våra produkter
Referensplatser, vittnesmål och kundreferenser
Höjer värdet på ditt projekt
Städningsdemonstrationer
Kundservice som hjälper till före, under och efter installationen
Beställ prover per telefon, e-post eller online
Altrorepresentanter
Vi har ett globalt nätverk av Altrorepresentanter som gärna hjälper dig. De har stor teknisk kunskap och vet allt om produkterna och branschen. De kan ge dig vägledning om allt från hur du ska välja rätt till hur installationen skall göras. Tveka inte att höra av dig till dem om du undrar över något!
Altros expertis
För att höja säkerheten och hygienen ännu en nivå gör vi kundbesök på plats, kommer med rekommendationer och erbjuder samarbete med olika organisationer och experter.
”Jag har varit medlem i en intressegrupp i sju år och hjälpt säkerhets- och hälsovårdsmyndigheten att ta fram en halkskyddslösning. Vi upptäckte att rengöring var en viktig faktor för stegsäkra golv.”
Alan Sutherland, Altrorepresentant
Vi har ett engagerat team med tekniska experter som erbjuder problemlösning under hela ditt projekt. Den kunniga, vänliga och tillgängliga gruppen är flerspråkig och hjälper till både på plats och per telefon, såväl före som under och efter installationen.
Altros relation till dig
Vi tror att det är viktigt att skapa fungerande och starka relationer. Din Altrorepresentant spelar en stor roll för att leveransen kommer i tid och uppfyller dina krav.
Vi samarbetar med ett nätverk av distributörer över hela världen. Relationen till våra partners är extremt viktig för oss, och vi sätter stort värde på att samarbeta med andra aktörer. Vi hjälper våra partners med bland annat utbildning, platsbesök, marknadsföringsinitiativ, hjälp med prissättning, teknik, tester och specifikationer före och efter ett projekt.
”Företagets service är utmärkt från början till slut.”
Charles Harte, inköpare på Veitchi Interiors
”Vi behövde ... högsta nivå både när det gäller support och service. Det fick vi av Altro.”
Jonathan Wood, arkitekt på Barr Construction, på uppdrag av St Helen’s Rugby Club i Merseyside